Belangrijke info i.v.m. de nieuwe maatregelen en opstart grote takken

Beste ouders,

Beste leden,

De leiding heeft (bijna) gedaan met de examens en staat weer helemaal klaar om er terug in te vliegen. Door de nieuwe Covid-19 maatregelen zullen we onze werking echter weer een beetje moeten aanpassen. Lees deze mail goed door, want er zullen een aantal dingen behoorlijk veranderen!

Het goede nieuws is dat we vanaf nu terug voor iedereen scouts kunnen en mogen aanbieden. Dit wil zeggen dat al onze leden (ook +12) vanaf 7 februari terug welkom zijn op de scouts. De scoutswerking voor de oudste leden zal terug zoals in het begin van het werkingsjaar wel pas om 14u30 starten in plaats van om 14u.

De grootste wijziging is de omvang van onze bubbels. Vanaf nu zal een bubbel uit slechts 10 leden bestaan, dit zowel voor de kleine als voor de grote takken. Om dit in goede banen te kunnen leiden, zullen we vanaf nu moeten weten hoeveel kinderen we elke zondag mogen verwachten.

Daarom vragen we aan iedereen, dus ook als het lid niet zal komen, om elke maand een ‘inschrijvingsformulier’ in te vullen. Hierin kan je aanduiden welke zondagen het lid wel/niet komt en in welke andere bubbels (school, klas, leerjaar, vrienden, …) het lid al zit. Op basis van deze informatie kunnen wij dan voor elke zondag bubbels maken en indien nodig extra leiding zoeken. Wanneer we merken dat er een te groot aantal bubbels zal zijn, kan het zijn dat we zullen moeten overstappen naar een ander systeem (bv. twee-wekelijks), maar hierover wordt u dan ook tijdig ingelicht.

De inschrijvingslink voor februari vindt u hier:

Gelieve deze voor donderdag 4 februari 18u00 in te vullen. Hoe sneller we weten hoeveel kinderen we mogen verwachten, hoe beter we ons kunnen voorbereiden!

Verder blijven de maatregelen hetzelfde:

• Mondmasker vanaf het 6e leerjaar
  • Eigen drinkbus meenemen
  • Ten alle tijden in eigen bubbel blijven.

De belangrijkste maatregelen staan duidelijk uitgelegd in bijgevoegd document. Gelieve dit nog eens door te lezen.

Om af te sluiten roepen we graag op om tijdig jullie communicatiekanalen (mail, WhatsApp, website) in het oog te houden. Zo kunnen we kort op de bal spelen bij last-minute aanpassingen!

Hebt u nog vragen/bedenkingen? Aarzel niet om ons te contacteren!

Tot snel!

Vriendelijke groeten,